۱۳۹۴ فروردین ۲۴, دوشنبه



جوانان بامياني به خاطر نه گفتن به مواد مخدر، 4 كيلومتر دويدند

تهيه شده توسط محمد اسحاق اكرمي- باميان


جوانان بامياني به خاطر نه گفتن به مواد مخدر، 4 كيلومتر دويدندده ها جوان ورزشکار بامیانی به خاطر نه گفتن به مواد مخدر 4 كيلومتر مسافت را دويدند.
مسابقه دوش به خاطر نه گفتن به مواد مخدر از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ بامیان به کمک مالی بنیاد انکشافی آغا خان برگزار شده بود.
کبیر دادرس، ريیس اطلاعات و فرهنگ بامیان برگزاری چنین مسابقاتي را خیلی مفید خوانده، تصريح كرد: با راه اندازی مسابقات دوش، بایسکل رانی و پیاده‌روي تلاش می کنيم تا جوانان این ولایت را به ورزش تشويق كنيم.
در همین حال مسوولان بنیاد انکشافی آغاخان در بامیان می گویند که این موسسه در نظر دارد تا میدان  ورزشی والیبال را برای راه اندازی مسابقات بین جوانان ولسوالی های مختلف این ولایت اعمار نمایند.
جوانان می گویند، اعتیاد به مخدر بدترین پدیده‌ای ست که اکنون دامن گیر هزاران جوان افغان شده و رشد ورزش در کشور مي تواند از رو آوردن جوانان به اين مواد جلوگيري كند.
محمد حسین، ورزشکار جوان که در مسابقه دوش مقام اول را گرفته، می گوید: هدف من از اشتراك در اين مسابقه، تشویق جوانان به ورزش و مبارزه با مواد مخدر بوده است.
در این مسابقه دوش، 50 ورزشکار فاصله 4 کیلومتر را با شعار "با ورزش می توان به مواد مخدر نه گفت" طی نمودند.
بر اساس آمارها، بیش از 50 هزار نفر در ولایت بامیان معتاد به مواد مخدر اند كه از اين رقم شمار قابل ملاحظه‌اي را جوانان تشكيل مي دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر