۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

والی غزنی به دیدار با سران داعش در امارات متهم شد



والی غزنی به دیدار با سران داعش در امارات متهم شد


‎بــــــــرچـــــــــــی‎s Foto.
پس از افزایش نا امنی ها در ولایت غزنی شماری از نماینده گان این ولایت در ولسی جرگه می گویند که موسی خان اکبر زاده سرپرست این ولایت از طالبان حمایت می کند و با نماینده گان داعش در امارات متحده عربی دید را کرده است.
به گزارش رادیو آزادی،علی اکبر قاسمی نماینده ولایت غزنی در ولسی جرگه روز سه شنبه در این مورد به خبرنگاران گفت که آنان اسناد کافی در دست دارند که نشان میدهد آقای اکبرزاده در سفراش به امارات متحده عربی پولی زیادی هم بدست آورده است:
” وقتی که از جعبه میز خود والی واسکت انتحاری پیدا می شود فکر می کنم از این زیادتر به کدام اسناد دیگر ضرورت نیست جناب والی صاحب دو بار به امارات سفر کرده با مسوولین داعش ملاقات داشته و هر بار که رفتن 200 هزار دالر سفر خرج گرفته است.

آنان همچنان با صدور قطعنامه از حکومت خواستند که موسی خان اکبرزاده را از وظیفه برکنار کرده و شخصی را به صفت والی غزنی تعین کند که با طالبان رابطه نداشته باشد.
برخی از نماینده های ولایت غزنی در ولسی جرگه و نهاد های مدنی این ولایت می گویند، در این اواخر نا امنی ها در غزنی افزایش یافته و در صورت عدم توجه حکومت آنان حاضر اند تا سلاح برداشته و از مناطق شان دفاع کنند.
این اظهارات در حالی صورت می گیرد که وضعیت در غزنی وخیم بوده و حتی چندین بار گزارش های از اختطاف مردم عام در این ولایت نشر شده است.
اما موسی خان اکبرزاده سرپرست ولایت غزنی این ادعاهای شماری از اعضای جامعه مدنی و نماینده های این ولایت در ولسی جرگه را نادرست خوانده و آن را رد میکند:
” این ادعا ها بی اساس است کسانی این اتهامات را زده اند که جلو خلاف کاری شان گرفته شده است، من ضد طالب هستم دشمن داعش هستم این پروتوکول طالب است که یک روز هم در مقابل طالب حرف زده نمی تواند و این ادعا ها را هم رد می کنم که گفته می شود اکثر ولسوالی ها بدست طالب است، حتی یک پوسته هم بدست طالبان سقوط نکرده است. “
آقای اکبرزاده این ادعای فعالان جامعه مدنی را هم رد می کند که گفته اند از سرنوشت سی و یک مسافری که شش ماه قبل از یک موتر مسافر بری ربوده شده بودند خبری نیست.
سرپرست ولایت غزنی می گوید که همه ربوده شده گان نجات داده شده اند.
همکاری با مخالفین مسلح از سوی برخی از حلقات در داخل حکومت حرف تازه نیست بلکه پیش از این رییس اجراییه نیز این موضوع را تایید کرده و گفته است که برای شناسایی آنان تلاش های جدی صورت خواهد گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر