۱۳۹۴ خرداد ۲۱, پنجشنبه

46 طالب و 8 نظامی اردوی ملی در افغانستان کشته شدند
46 طالب و 8 نظامی اردوی ملی در افغانستان کشته شدند

وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که در نتیجه درگیری ها میان نظامیان اردوی ملی و شورشیان در بیست و چهار ساعت گذشته، 46 شورشی کشته، 35 تن دیگر زخمی و دو شورشی دیگر نیز دستگیر شده اند


این  در ولایات بلخ، پروان، کاپیسا، سرپل، قندوز، بدخشان، فاریاب، غزنی، کنر، خوست، پکتیکا، قندهار، زابل، ارزگان و هلمند رخ داده است.
 دفاع می گوید که بیشتر شورشیان در جریان کشته شده اند اما به گفته این ، هشت نظامی  اما براثر انفجار ماین های کنار جاده و اصابت راکت ها جان خود را از دست داده اند.
در اعلامیه امده که مقدار سلاح و مهمات شورشیان نیز بدست نیروهای  افتاده است.
در مقابل گروه طالبان گفته که در چندین ولایت از جمله ارزگان، قندوز و بدخشان تلفات سنگینی به نیروهای امنیتی افغان وارد شده است.
در اعلامیه این گروه آمده که در این ولایات چندین پوسته نیروهای امنیتی درکنترول طالبان درآمده است.
از سه ماه بدین سو، ولایات شمال افغانستان که از مناطق امن کشور در سال های اخیر به حساب می امد، شاهد خشونت ها و ی سنگین با طالبان بوده است.
با این حال،  دفاع می گوید که    در ولسوالی های چمتال ولایت بلخ، سنچارک و مرکز ولایت سرپل، شینواری پروان، اله سازی کاپیسا، جرم و بهارک بدخشان، امام صاحب دره قندوز و میمنه ولایت فاریاب، نیروهای  عملیات پاکسازی منطقه را از وجود طالبان راه اندازی کرده اند.
در اعلامیه آمده که در ولسوالی های اندر و واغظ ولایت غزنی، شیگل، اسمار، واته پور، سرکانو، مانوگی، ناری ولایت کنر، صبری خوستف نیکه پکتیکا، میانشین، غورک، میوند قندهار، شینکی زابل، ارزگان خاص، دهراود ارزگان، نوزاد و کجکی ولایت هلمند نیز میان سرباز  و طالبان درگیری رخ داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر