۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه



تجلیل از روز جهانی اطفال کارگر در ولایت دایکندی

دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، با برگزاری یک محفل در ولسوالی سنگتخت و بندر ولایت دایکندی از روز جهانی اطفال کارگر گرامی داشت نمود.
محمد رضا وکیلی آمر بخش حمایت از حقوق اطفال دفتر ولایتی دایکندی ضمن اشاره به فعالیت‌های کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان و به تبع آن موفقیت‌های بدست آمده در راستای حمایت و انکشاف حقوق اطفال در کشور، بر ضرورت اهتمام به جلوگیری از کار شاقه اطفال تأکید نموده گفت، محرومیت از حق تعلیم و تربیه، آسیب‌های فزیکی و روانی و مشکلات صحی از پیامدهای زیانبار کار اطفال می‌باشد که بنابراین، نیاز است تا خانواده‌ها نسبت به این مسئله، توجه جدی نموده و برای رهایی کودکان از کار شاقه تلاش به خرچ دهند. آقای وکیلی با بیان ممنوعیت قانونی کار اطفال مطابق با اسناد بین‌المللی حقوق بشر، هم چنان افزود ما در برابر اطفال که آینده سازان جامعه ما اند، مسئولیت مهمی بر دوش داریم.
محمد علی اخلاقی یکتن از روحانیون ولسوالی سنگتخت و بندر با یاد آوری از آموزه‌ها و تعالیم دینی، بر نقش مؤثر اطفال در جهت رشد و بالندگی جامعه تاکید ورزیده و تربیت و مراقبت از اطفال را یکی از مسئولیت‌های خطیر والدین توصیف کرد که نباید در این مورد کوتاهی نمایند.
آقای اخلاقی هم چنان با اشاره به فقر گستردۀ اقتصادی و مشکلات معیشتی خانواده‌ها در ولایت دایکندی، این مسئله را مهم ترین انگیزه کار کودکان برشمرد و گفت، دولت مطابق با قوانین نافذه کشور، مسئولیت رسیدگی به مشکلات اطفال را دارد که متأسفانه در ولایت دایکندی و به ویژه در ولسوالی‌های دور افتاده این ولایت، کمترین کار و توجهی صورت نگرفته است. وی در پایان از دفتر ولایتی کمیسیون برای تدویر برنامه‌های آموزشی و آگاهی تشکری نموده و بر اهمیت برگزاری برنامه‌های بیشتر و بیان مشکلات اطفال تأکید نمود.
در ادامه برنامه، مقالاتی از جانب دو تن از دانشجویان نیز قرائت گردید که حاوی مشکلات و مهم ترین خواسته‌های اطفال بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر