۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

کشور سعودی چه پاسخ دارد؟




کشور سعودی چه پاسخ دارد؟


سرمقاله آرمان ملي
شبکه حقانی یکی از شبکه های خطرناک جهادگرایان! امروز افغانستان است که به همیاری سازمان استخبارات پاکستان کار می کند و طی سال های اخیر مسؤول حملات سازمان یافته تروریستی بر علیه منافع مردم ما و امریکا در افغانستان بوده است.
در حملاتی که از سوی این سازمان انجام یافته ده ها تن از هموطنان بیگناه ما جان های عزیز شان را از دست داده اند و امریکایی ها برای بازداشت سران آن ها جایزه تعیین کرده اند.

این شبکه تروریستی در قساوت و بیرحمی نیز در میان همه گان شهرت داشته که عمدتاً در مرز میان افغانستان و پاکستان فعالیت دارد و تروریست های شان افراد آموزش دیده و خطرناکی هستند.
به تازه گی هاسایت ویکی لیکس افشا کرده است که این شبکه با عربستان سعودی تماس های همیشه گی داشته است و رهبر این گروه باری برای مداوای بیماری اش به همکاری سفیر کشور سعودی در پاکستان به عربستان سعودی سفر کرده است.
ویکی لیکس طی این افشاگری بیش از شصت هزار سند منتشر کرده است و در یکی از این اسناد موضوع روابط میان سعودی و حقانی آمده است که ایشان در پاکستان بار بار با مسؤولان سفارت سعودی دیدار کرده است.
این در حالیست که عربستان سعودی روابط تنگاتنگی با امریکا دارد که نیرو هایش در افغانستان چندین بار از سوی تروریست های شبکۀ حقانی آماج حملاتی قرار گرفته است که در یک مورد طی یکی از این حملات بیش از ده تن از نیرو های ویژه بحری آن کشور جان های شان را از دست دادند.
این در حالیست که سعودی ها این گونه علایق شان را نسبت به حقانی تا حال مخفی نگهداشته بودند و به این ترتیب، امریکایی ها را اغفال کرده و برنامه های خویش را در منطقه عملی می کردند.
افشای این پیوند ها نشان میدهد که سعودی همانند سابق نسبت به حکومت ها در افغانستان اخلاص و نیت و نیک نداشته است و همیشه به گونۀ پنهان و آشکار از تروریست ها حمایت کرده است.
معلوم نیست تا کنون امریکا در این رابطه چه واکنش نشان می دهد، ولی این مهم تلقی می شود که چگونه کشور هایی که با همدیگر روابط دیپلماتیک و منطقوی و نظامی دارند علیه همدیگر معرکه آرایی می کنند و در پنهانی گور همدیگر را می کنند.
افغانستان از سالیان درازی به این سو از سوی تروریست های شبکه حقانی مورد تهاجم قرار گرفته است و بالاثر آن انسان های بیگناه جان و زنده گی شان را از دست داده اند.
به باور ما، امریکا باید به این نکته اهمیت بدهد و در این باره با دقت هر چه بیشتری درنگ کند. دوستان افغانستان هرکجایی که هستند باید با راستی و صداقت تمام در کنار مردم افغانستان ایستاده باشند و نشان بدهند که ارزش ها و منافع ملی کشور ما را پاس دارند و آن را احترام می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر