۱۳۹۴ تیر ۱۰, چهارشنبه

خانم مرادی را حمایت می کنیم

 خانم مرادی را حمایت می کنیم


کنفرانس مطبوعاتی وکلا، مردم دایکندی امروز در کابل نشان از حمایت جدی مردم دایکندی از والی جدید وبر نامه های حکومت است وهم چنین نگاهی شورش مأبانه به حکومت و سد ایجاد کردن در برابر انکشاف وبرنامه های ولایتی نیز قابل نکوهش است که در فصل جدید وبا توجه به وضعیت اجتماعی وسیاسی کشور و ولایت دایکندی ستیز با حکومت و نگاهی متحجر گونه به زن وارزش های انسانی نوع عقب گرد سیاسی واجتماعی قلمداد میشود.که مردم دایکندی امروز نشان داد که از چنین عقب گرد سیاسی وعمل ارتجاعی حمایت نکرده وبلکه ازخانم مرادی به عنوان نماینده محلی حکومت حمایت می کند.
امروز می خواستم درکنفرانس مطبوعاتی، در جمع مردم دایکندی ورسانه های محترم بعضی نکاتی که یا داشت کرده بودم شریک کنم که متاسفانه با کمبود وقت نشد صحبت نمایم وآنرا در اینجا به اشتراک دوستان می گذارم.

یکم: ولایت دایکندی یکی از ولایت های است که دولت مرکزی کمتر توجه نموده واز نظر انکشاف و تطبیق پروژه های رفاهی با هیچ ولایت دیگر قابل مقایسه نیست. اما شور وهیجان ساکنان این ولایت در حمایت از علم وآزادی های انسانی قابل ستایش است که حضور گسترده مردم در انتخابات و امتحانات کانکور وسرانجام در دانشگاهای کشور این مساله اثبات می کند. در صورتی که دانش آموزان این ولایت نه کتاب برای خواندن ومکان برای آموختن دارد. تا هنوز اطفال در زیر خیمه و آفتاب سوزان در دره های گرم با شوق تمام در پی یاد گیری است واستقبال آنها از خرد ودانای نشان از حمایت شهروندان از صلح وآزادی است.وهمچنین در تمام بخش های دیگر مانند( صحت، مواصلات، تعلیم وتربیه وغیره...) هیچ توجهی نگردیده اند که نمی شود در اینجا توضیح داد.
دوم: وکیلان معترض وکسانی که در مخالفت با والی جدید دست به تحصن زده اند در طی سیزده سال گذشته کجا تشریف داشتند . آیا این وکیلان بخاطر منافع جمعی دایکندی که بدون شک همان محرومیت زدای بود تا هنوز کدام موضع گیری جدی را در پارلمان کرده ویا خیمه تحصن زده اند؟ که متاسفانه سکوت آن ها برهمه معلوم اند که من به عنوان یک شهروند این ولایت نمی خواهیم از بازی های درون تیمی قربانی کردن منافع جمعی بر منافع فردی یاد کنم واما اعتراض میکنم که در کجای این شهر خو بودید. ویا والی های قبلی برادر ورفیق تان بود که در برابرنا کارای شان سکوت می کردید واز اعتراض هراس داشتید ویا آنرا خلاف منافع شخصی تان میدانستید؟ که مطمینم که بادر نظر داشت وضعیت گذشته در دایکندی منافع شخصی تان از همه مهم بود.که ما این تحصن تان را نیز مثل گذشته جزء منافع شخصی دانسته واز والی جدید معصومه مرادی حمایت می کنیم.
سوم: اعتراض دوستان بیشتر از عدم تجربه کاری خانم مرادی است که لازم می بینم که در جواب دوستان اینرا توضیح دهم که؛ تجربه کاری زایده فکری پیر سالاری است و ماموران سی وپنج ساله با کوت کلفت کرده بدون سواد کافی مدیریت می کند واما آنچه که قابل تامل است این که سواد وذخیره نظری دانش انسانی خودش تجربه است وما در دانشگاها جزء همان تجربیات انسان های گذشته که به ما انتقال کرده وما میراث داران آن شده ایم چیزی جدید نمی آموزیم. که در این میان خانم مرادی ماستر مدیریت و دانشجوی دوره ی دکترا است ، که بدون شک ایشان با الگوهای توسعه، انکشاف ومساعد ساختن بیستر های رشد اجتماعی واقتصادی آشنا است که با ظرفیت وقاطعیت که درایشان وجود دارد در تطبیق آن موفق خواهد بود ودر مقایسه با والی هآی قبلی به صدها برابر تجربه وفهم بلند مدیریتی دارد.وبا سیستیم های مدرن مدیریتی آشنا است که شاید بتواند بهتر با سیستیم فرسوده قبلی مبارزه کرده و از نیروهای جوان حمایت نماید.
چهارم: در هر اجتماعی سیاسی وگروهای اجتماعی بحث مخالفت وموافق بودن جدی مطرح است واصلا فلسفه شکل گیری نظام های سیاسی ورشد سازمان های اجتماعی از همین ستیز ناشی میشود که بدون شک هر حاکم با این مساله روبرو است که ولایت دایکندی جزء همین بحث اند که والی جدید هم مخالف وگروهای موافق خود را دارد که نمیشود آنرا جدی کرد وباید حکومت نضارت قاطع خود را داشته باشد و از طرف دیگر اگر دوستان متحصن با دولت ونماینده آن مشکل دارد نباید با ترفند ها مردم را به جاده ها بکشاند وبلکه بیاید با حکومت موضع خود را حل کند.
که در نتیجه ولایت دایکندی نیاز به حمایت جدی دارد وهمگرای مردم دایکندی در ثبات وباز سازی نهایت مهم خواهد بود که باید از والی جدید دایکندی وبا ظرفیت علمی که دارد اعلان حمایت نماییم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر