۱۳۹۴ تیر ۱۷, چهارشنبه

گزارشگران بدون مرز: اطلاع‌رسانی در افغانستان محدود شده است



گزارشگران بدون مرز: اطلاع‌رسانی در افغانستان محدود شده است

چهارشنبه ۱۷ سرطان ۱۳۹۴
سازمان گزارشگران بدون مرکز از افزایش محدودیت بر کار خبرنگاران در افغانستان اظهار نگرانی کرده و اعلام کرده است که طالبان و داعش در مناطق مختل کشور خلای اطلاعاتی ایجاد کرده‌اند.
در اعلامیه‌ای که از سوی این سازمان منتشر شده، آمده که در حال حاضر خبرنگاران در ولایت‌های بدخشان، بغلان، ننگرهار و نورستان به اطلاعات دسترسی ندارند و تهدیدها علیه روزنامه نگاران افزایش یافته است.

این سازمان می‌گوید که در این ولایات حملات شورشیان وابسته به طالبان و داعش شدت گرفته و عملا دولت کنترول چندین منطقه را از دست داده است.
در چهار ماه اخیر ولایات شمال و شمال شرقی کشور مانند، بدخشان، کندز، فاریاب، سرپل و ننگرهار شاهد حملات شدید شورشیان بوده است و چندین‌بار از فعالیت افراد نقاب‌پوش که ظاهرا وابسته به داعش است از نورستان گزارش شد.
گزارشگران بدون مرز گفته است که گروه‌های شورشی به شدت حملات‌شان علیه غیرنظامیان افزوده‌اند و در چنین شرایط روزنامه‌نگاران به اطلاعات دسترسی ندارند.
در اعلامیه این سازمان آمده است که در جریان چند ماه اخیر به چند دفتر رسانه در ولایات مختلف حمله مسلحانه شده است و شماری از خبرنگاران مجبور به ترک خانه و محل کار خود شده‌اند.
گزارشگران بدون مرز گفته است بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده‌اند، در حال حاضر ۶ ولسوالی از ۲۲ ولسوالی ننگرهار در کنترل افراد مسلحی است که خود را وابسته به داعش می‌خوانند.
در اعلامیه این سازمان آمده است که حتی بعضی از خبرنگاران زن در حال حاضر نمی‌توانند از خانه‌های شان بیرون شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر