۱۳۹۴ تیر ۳۰, سه‌شنبه

داعش در افغانستان خطر بزرگ نه اما تهدید جدی به حساب می آید


داعش در افغانستان خطر بزرگ نه اما تهدید جدی به حساب می آید


38e1a18e-453d-4800-99e5-15f8ca1cd374_16x9_600x338
خامه پرس 

مقام‌های ماموریت قاطع ناتو در افغانستان می‌گویند دولت اسلامی عراق و شام(داعش) برای حکومت افغانستان یک خطر بزرگ نه اما تهدید جدی پنداشته می‌شود.



براین تریبیس، مسؤول روابط رسانه‌های نیروهای ماموریت قاطع ناتو به در گفت‌گویی با رادیو آزادی گفته‌است که آنان فعالیت گروه داعش را در افغانستان با دقت کامل بررسی می‌کنند.
او گفته‌است که رییس جمهور غنی و جنرال جان کمپبل، فرمان‌دۀ عمومی ناتو در افغانستان این موضوع را از نزدیک بررسی می‌کنند و در این رابطه آگاهی‌های استخباراتی را شریک می‌سازند.

تریبیس گفته‌است که فکر آنان فکر نمی‌کنند گروه تندرو دولت اسلامی یک خطر بزرگ برای افغانستان باشد ولی یک تهدید جدی پنداشته می‌شود.
مسؤول روابط عامۀ ماموریت قاطع یادآوری کرده که برخی از اعضای گروه طالبان به داعش پیوسته و پول و امکانات زیادی از این راه به دست می‌آورند، اما شمار دیگر آنان با افراد مسلح داعش می‌جنگند.
این گفته‌ها در حالی‌ست که گروه داعش هر روز در حال افزایش فعالیت‌ها و نفوذش در افغانستان است و تا کنون در بعضی  از ولایت‌های جای پایی نیز برای خودش دریافته‌است.
تا به حال درگیری‌های زیادی میان طالبان و داعش در ننگرهار رخ داده که سبب آتش‌زدن خانه‌های طالبان و سربریدن افراد عضو این گروه توسط داعش نیز شده‌است.
اما هیچ خطر جدی از گروه داعش تا به حال متوجه دولت افغانستان نشده و چندین فرد در سطح رهبری این گروه نیز طی چندماه آغاز فعالیت آنان کشته شده‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر