۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه

محقق: حکومت شیعیان و هزاره ها را در برابر داعش بی دفاع نگذارد

محقق: حکومت شیعیان و هزاره ها را در برابر داعش بی دفاع نگذارد


a0e38d3f19ab5c6d7770c77025949886_XL
محمد محقق، معاون دوم رییس اجرایی حکومت وحدت ملی می‌گوید یکی از اهداف فعالیت‌های گروه داعش در بخش‌های مرکزی افغانستان هدف‌قراردادن هزاره‌ها و شیعیان است.
محمد محقق در گفت‌گوی ویژه‌یی با تلویزیون آشنای صدای امریکا با اظهار این مطلب گفته‌است که اگر ارتش و پولیس در جنگ با داعش ضعف نشان دهند و از قیام‌های مردمی کار گرفته نشود، تجارب جنگ‌های دهۀ ۱۹۹۰ در افغانستان تکرار خواهد شد.
او افزوده‌است اگر ضرورت ایجاب کند و ارتش و پولیس نیاز به کمک داشته باشند، مردم شمال آمادۀ کمک به قوای مسلح کشور می‌باشند
.
آقای محقق خاطرنشان ساخته که زنگ خطر داعش در افغانستان به صدا در آمده و حکومت باید هزاره‌ها و شیعیان را بی‌دفاع نگذاشته آنان را تجهیز کند.
معاون دوم رییس اجرایی هم‌چنان گفته‌است که گروه تروریستی داعش در حال حاضر در اطراف کابل به استخدام افراد آغاز کرده‌اند و معلوماتی رسیده که نشان می‌دهد این گروه به افرادشان هزار دالر امریکایی معاش و یک موتر سایکل می‌دهند.
پس از آغاز نخستین بگومگوها از آغاز فعالیت داعش و تایید حضور آن از سوی مقام‌های امنیتی کشور، تا کنون این گروه در چند ولایت افغانستان فعالیتش را افزایش داده‌است.
ننگرهار یکی از ولایت‌هایی‌ست که داعش توانسته در آن نفوذ چشم‌گیری داشته باشد و توام با سربازگیری و فعالیت‌های تبلیغاتی، تا به حال درگیری‌هایی با گروه طالبان نیز داشته‌است.
یک روز پیش مسؤول رسانه‌های ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان به رسانه‌ها گفت که گروه داعش تا کنون به عنوان یک خطر بزرگ به حکومت افغانستان نه اما به حیث یک تهدید جدی شمرده می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر