۱۳۹۴ تیر ۱۸, پنجشنبه

انتقاد خانواده های ربوده شد‌ه‌گان از حکومت وحدت ملی


انتقاد خانواده های ربوده شد‌ه‌گان از حکومت وحدت ملی



طلوع نیوز

انتقاد خانواده های ربوده شد‌ه‌گان  از حکومت وحدت ملی



خانواده های افرادی که در میان ۳۱ نفر ربوده شده از سوی مخالفان مسلح دولت قرار داشتند، خودشان را «فراموش شده گان» می نامند.این خانواده ها، هنوز هم در چادرهایی، در پارک زرنگار شهر کابل، به سر می برند و منتظر برگشت بسته گان شان اند.
پیشتر ۱۹ تن از این ۳۱ گروگان، با تلاش هایی از سوی حکومت، به آزادی دست یافتند، اما با گذشت نزدیک به ۵ ماه از این رویداد، از سرنوشت بقیه خبری نیست.
زمان برای همه در چرخش؛ اما برای این ها، از حرکت مانده است!
درد بی خبری از فرزند تا برادر و یا خویشاوندی دگر، عبدالحسین و همراهان دگرش را، ماه است که از بخش های گونه گون کشور به اینجا کشانیده است.
در حالی که خودشان، خویش را قربانی یک شطرنج سیاسی میدانند.
عبدالحسین گفته است که:" مردم را راه شان را گرفته و بردند، تو این بیگانه ها را راه شان را گرفته نمیتوانی، پس چه رقم دولت هستی؟ آخرش هم خود را دولت میگیری؟ خود را مدافع مردم میگیری؟ ما را خو تباه کردی! خدا شاهد است که تباه شدیم، تباه!"
علی محمد گفته است که:"هیچ کس به پرسان ما نیامده و ما هم اگر برویم، ما را به دروازۀ خود راه نمی دهند! می گویند بروید دیگر آزاد می شوند، تمام!"
معصومه که پسر سی ساله اش، با ۱۹ نفر رها شده از میان ۳۱ نفر برگشت؛ اکنون در انتظار پسر نوجوان ۱۷ ساله اش است که همچنان در بند به سر میبرد.
هرچند عایشه، هنوز از پسر ۲۲ سالۀ دانشجویش خبری ندارد.
بی بی معصومه مادر ربوده شده گفته است که:"پنج ماه شده که در این خیمه، شب و روز هستیم، کی خبر ما را گرفت و از حال ما خبر دارد که چه شب و روزی داریم؟"
بی بی عایشه یک تن از مادران ربوده شده گان دیگر می گوید که:" روزه به دهان ماست! گناهش به گردن کی می شود؟ به گردن همین دولت می شود! از این قدر راه دور، از شکردره، با سه چهار موتر، در حالی که نان خوردن خود را ندارم، کرایه راه داده، اینجا برای دادخواهی میایم."
قضیۀ ربوده شدن ۳۱ تن از سوی مخالفان مسلح دولت، جنجالی ترین قضیۀ آدم ربایی در سال های اخیر، در افغانستان، بوده است.

به دنبال این رویداد و رهایی ۱۹ تن از گروگانان، مخالفان مسلح دولت به یک سری آدم ربایی های دیگر نیز دست زده اند که سرنوشت ربوده شده گان تازه هم، نیز روشن نیست. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر