۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه



تلاش بزرگان قوم در غزنی برای رهایی ۵ مسافر ربوده شده

تلاشها برای رهایی پنج مسافر تازه ربوده شده در ولایت غزنی از سوی بزرگان قوم آغاز شده است. این درحالی است که تاکنون از سرنوشت ۱۱ مسافر باقیمانده از جمع ۳۱ مسافر ربوده شده خبری نیست.
محمد علی احمدی معاون ولایت غزنی می‌افزاید که این غیرنظامیان ۲ زن، ۲ کودک و یک راننده میباشند و از منطقهی رسنهی ولسوالی گیلان ولایت غزنی ربوده شدهاند.
احمدی معاون ولایت غزنی گفت: “طالبان ربودن این افراد را رد کردند و بردوش گروهی انداخته‌اند که ۳۱ مسافر را ربوده بودند، تلاش‌های بزرگان قوم در حال حاضر برای رهایی این افراد ادامه دارد”.
معاون والی غزنی می‌گوید که از میان ۳۱ مسافر که ۱۹ تنشان رها شدند تنها شش تن دیگر آنان در بند هستند و شش نفر دیگر از سوی ربایندهگان کشته شدهاند .
محمد علی احمدی معاون والی غزنی تصریح کرد: “شش نفر از این مسافران را کشته‌اند که ۲ تن شان از شکنجه و کهولت سن جان باخته‌اند و چهار نفر دیگرشان را بخاطری که اقرار کنند؛ سر بریده شده‌اند”.
مادری که یک فرزندش رها شده است و فرزند ۱۷ سالهاش هنوز هم نزد ربایندهگان است؛ خواهان رهایی فرزند خود است.
مادر سیدرضا می‌گوید: “سید رضا با دوستانش را رها کنند؛ دیگر صبر ما لبریز شده است”.
سید جواد مامای سید رضا گفت: “یک ماه و سه روز شد که ۱۹ نفر رها شدند، اما از سرنوشت ۱۱ نفر دیگر خبری نیست؛ دولت وعده کرده بود که سه روز بعد آنها را رها می‌کنند اما هیچ معلوم نشد ما تاکی در این خیمه بشینیم”.
ربودن مسافران پدیده‌ی تازه‌ای نیست، پس از ربودن ۳۱ مسافر از سوی مردان نقاپ پوش به روز چهارم ماه حوت پارسال در ولسوالی شاه جوی زابل بارها مسافران از سوی افراد ناشناس ربوده شدند که با پادرمیانی بزرگان قوم این افراد دوباره رها شدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر